
Natuurlijk wil iedere ondernemer meer klanten. Maar soms kan dit toch best lastig zijn. Je zult actief aan de slag moeten met marketing, sales en veel andere zaken. Maar hoe weet je nu wat goed voor je werkt? Dat is voor ieder bedrijf anders. Maar het is altijd goed om verschillende strategieën uit te testen. Vandaag willen we het met je hebben over online marketing. Online marketing mag wat ons betreft niet ontbreken in het ondernemersplan van ieder bedrijf. En zeker niet in de woonbranche, want de mogelijkheden zijn simpelweg enorm. Lees dus vooral verder en laat je inspireren!
Een goede digitale partner
Wil je serieus aan de slag gaan met online marketing? Dan kun je dit niet alleen. Tenzij je een afdeling binnen je bedrijf hiervoor ingericht hebt, zal je altijd de ervaring en kennis missen om online marketing goed in te zetten. Een bedrijf zoals GMU kan je helpen om een digitale strategie op te zetten. Dit begint bij een website, maar zal ook bestaan uit het creëren van advertenties, SEO en social media marketing.
Online adverteren
Om direct resultaat te kunnen zien, wil je online adverteren met je bedrijf. Het is aan te raden om te beginnen bij Google. Omdat dit het meest gebruikte platform is en omdat je hier veel mogelijkheden hebt om advertenties te maken. Google werkt tevens met partners. Dit zijn bedrijven die zich hebben bewezen bij Google. Dat wil zeggen dat ze expert zijn in het maken van effectieve advertenties voor hun klanten. Je kunt dus het beste een Google partner zoeken om ondersteuning te krijgen bij het maken van advertenties. Een Google partner maakt gebruik van een keywordplanner. Dit is een tool waarmee je interessante zoekwoorden kunt vinden waarop je gevonden wilt worden. Je kunt vervolgens adverteren op deze zoekwoorden, zodat je bezoekers kunt genereren naar je website. Heb je interessante zoekwoorden gevonden? Dan wordt er een geoptimaliseerde landingspagina voor Adwords gemaakt. Het is de bedoeling dat de bezoekers op deze landingspagina terecht komen vanuit Google, zodat ze worden geconverteerd in leads.
Social media mag niet ontbreken
Ben je ondernemer in de woonbranche? Dan mag social media niet ontbreken. Je bent mogelijk heel visueel ingesteld. En veel social media kanalen zijn visueel gericht. Voorbeelden van interessante kanalen zijn Instagram en Pinterest. Je kunt hier foto’s plaatsen van je producten of diensten en zo naamsbekendheid opbouwen. Ook is het natuurlijk mogelijk om verkopen te realiseren via social media. Zorg er in ieder geval voor dat je mooie foto’s hebt. En dat je goede content maakt. Dan zullen je klanten je vanzelf vinden. Je kunt er ook voor kiezen om te adverteren op social media, om zo je account extra te promoten. Onthoud dat je niet te veel probeert te verkopen op social media. Omdat dit meer een kanaal is om een relatie op te bouwen met je volgers. Uiteraard kun je zo nu en dan je bedrijf direct promoten, maar doe dit niet te vaak om te voorkomen dat men je gaat ontvolgen.