Dit is waar jij op moet letten als je hoger in Google wilt verschijnen! 0

Dit is waar jij op moet letten als je hoger in Google wilt verschijnen!

Als je gevonden wil worden in een zoekmachine als Google is het belangrijk dat je een hoge positie behaalt in de zoekresultaten pagina. Helaas is dat makkelijker gezegd dan gedaan doordat de concurrentie enorm is. Zoekmachine Google kijkt hierbij namelijk naar zo ongeveer 200 factoren. In deze blog zullen we er daarvan drie met jullie doornemen. Lees snel verder!

Maak gebruik van de juiste zoekwoorden

Vaak is een website gevuld met veel verschillende dingen als foto’s, buttons en veel tekst. Om ervoor te zorgen dat je hoger in de Google zoekresultaten verschijnt is het belangrijk om in die teksten op je website rekening te houden met de juiste woorden. In de teksten is het belangrijk dat er relevante informatie staat, maar het moet daarnaast ook de juiste zoektermen bevatten. Want al door een aantal kleine aanpassingen in de teksten kun je stijgen in Google. Om erachter te komen welke woorden het meest effectief zijn, doe je een zoekwoorden onderzoek. Als je de juiste zoekwoorden gevonden hebt plaats je deze in de teksten. Let hierbij wel op de density van die woorden en gebruik ze dus niet te vaak.

Zorg voor een snelle website

Veel variatie in onderdelen op je website hebben klinkt natuurlijk mooi, Maar wees je ervan bewust dat dit de snelheid van je website aantast. Dat is gevaarlijk, want Google hecht veel waarde aan een snelle en dus gebruiksvriendelijke website. Als jouw website er net wat te lang over doet om een pagina te laden is dat natuurlijk niet heel gebruiksvriendelijk. Potentiële klanten zullen jouw website al snel verlaten als ze wat te lang moeten wachten op een pagina die moet laden.

Zorg voor een mobiele variant

Het mobiele verkeer is tegenwoordig niet meer weg te denken voor Google en ook Google weet dit. Daarom hecht de zoekmachine veel waarde aan een website die ook zeer goed toegankelijk is voor mobiele gebruikers. Als je dus hoger wilt verschijnen in de Google zoekresultaten, zorg er dan voor de mobiele versie van jouw website ook op en top in orde is. Een mobiele website variant hebben is overigens niet alleen van belang voor Google, maar je hebt er zelf ook zeker profijt van doordat je meer omzet genereert.

Hulp van een digital agency

Zoals we eerder benoemde zijn er zo’n 200 factoren waar zoekmachine Google naar kijkt bij het plaatsen van je website in de resultaten pagina. Daarom kiezen veel bedrijven ervoor om de hulp van een digital agency in te schakelen. Kijk bijvoorbeeld eens op de website van Traffic Today. Zij zijn gespecialiseerd in alles wat met Google te maken heeft en helpen jou graag bij het stijgen in Google.

Previous ArticleNext Article

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Inline
Inline